donderdag 12 september 2019

Starters in de mode

Wat een feest! Je zal maar startende leraar zijn bij BOOR! Gisteren organiseerde ik daar de eerste inspiratiesessie voor startende leraren. Groots pakten we het aan. Rode loper, gouden glittergordijn, goodie bags, veel verschillende werkvormen (want: je moet per sessie minstens 1 praktische tip gekregen hebben die je kan toepassen in je klas), kennismaken met andere starters, informatie over groepsvorming en de begeleiding en........

MYSTERY GUESTS!

Vier van mijn (voelt toch een beetje als mijn ja) startende leraren van vorig jaar maakten hun opwachting en gaven een tip aan de verse lichting. Geert, performer in hart en nieren, presenteerde dit onderdeel met verve. Muziek om op te shinen en een goed verhaal, het podium is zeker aan deze vier leraren besteed. Aan het einde vroeg ik hen te vertellen wat de begeleiding je op kan leveren?

"Een goede outfit!". Volledig verrast door dit antwoord (zij én ik) had ik toch wat uit te leggen. 

Een tijdje terug kreeg ik van één van de meiden die ik al langer coach de vraag of ze me iets niet onderwijsgerelateerds mocht vragen? Natuurlijk! Of ik samen wilde shoppen met haar om een outfit uit te zoeken voor een zeer belangrijke gelegenheid? Ja natuurlijk! Dat hoef je mij geen twee keer te vragen.

Wat een heerlijke ochtend was dat! Meeting point Voorwinden waar Danielle (voor de oplettende lezer van zes jaar terug: ja precies! die van de wardrobe styling!) ons geholpen heeft. Zij heeft het talent om niet alleen te zien welke kleuren en vormen goed bij iemand passen, maar ook in welke outfit iemand zich nog meer zichzelf gaat voelen. De leraar in kwestie gaf aan zich helemaal vrouw te voelen, geen meisje meer! En mooi! Wat een heerlijk gevoel om zo geholpen te worden, zo luxe! Voor haar een first, maar ik denk zeker geen last. 

En ik? Ik kon het niet laten om toch wat te passen. En dat is precies wat ik dus niet moet doen bij Voorwinden. Zeker niet als de betreffende kleding van Essentiel is. Want dan ga ik dus weg met een tasje. Geen leeg tasje nee. Zucht. Kledingstuk nummer 2 en 3 zijn een feit. In 3 weken tijd ben ik op nummer 3 van de uitdaging. "Met recht een uitdaging!" zo sprak mijn moeder. 

Ik heb haar maar niet verteld dat er al twee andere shopdates met startende leraren gepland staan....



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten