dinsdag 12 november 2013

Het experiment

Even terug in de tijd, niet ver, hou je vast, terug naar die zaterdag waarop ik met Evelien door de stad slenterde. Oke oke, kwijlend met een bonzend hart door de stad stuiterde. De zondag na de dag van de zelfbeheersing was ik met Suzanne in de stad vanwege een high tea voor haar verjaardag (ik zal maar even niet te hard roepen dat ze jarig was in maart en dit mijn kadootje was). Verzadigd van alle taartjes gingen we toch nog even de stad in, zij had ECHT NIEUWE KLEREN NODIG. (ik ken het gevoel). Ach, de dag ervoor had ik me ook kunnen beheersen en eigenlijk kwam het wel goed uit want sinds ik in de H&M vol vertwijfeling met mijn armen vol mooie kleren had gestaan bekroop me een gedachte die ik maar niet los kon laten.

Zijn er echt zoveel mooie kleren? Of is alles mooi omdat het nu 'niet mag'? Had het geholpen als ik alles had gepast? En er wellicht achter was gekomen dat ik minimaal de helft terug had kunnen (sterker nog:willen) geven aan de immer lief lachende meisjes van de paskamers? En (zijpad maar niet minder relevant) : zou het helpen als de meisjes van de paskamers wel echt altijd LACHEN? En OPRECHT vriendelijk zijn? Of was na al dat passen mijn hart sowieso gebroken omdat alles prachtig had gestaan?

Er zat maar één ding op: ik moest terug! En bij toeval was ik een dag later weer in de stad dus ........ op naar de H&M! Stiekem toch wel blij (of toch niet zo stiekem, ik had een glimlach van hier tot aan New York) liep ik met armen vol  kleren de pashokjes in, hopend dat alles schots en scheef zou zitten, me bleek zou doen uitslaan, me mega dik zou maken en mij gillend het pashokje zou doen uitrennen zodat ik ZO BLIJ zou zijn dat ik het allemaal niet mag kopen.

Ik kan erg kort zijn over de uitkomst van dit fantastisch goed bedachte experiment. Het werkte niet. Zeer bedroefd verliet ik met lege handen de winkel. Wederom de economie een handje geholpen door Suzanne ook die leuke spijkerblouse aan te smeren.

Maar dit weet ik wel na die beruchte zondag: zwart leren rokje? I can pull it off! Alleen een beetje jammer dat ze waarschijnlijk GIGANTISCH uit de mode zijn op het moment dat ik er weer eentje aan mag schaffen...

PS check profielfoto voor bewijs van leren rokje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten