woensdag 11 december 2013

De bron van al het kwaad of al het goeds?

Je stapt binnen. De vloer is van beton maar er ligt een heerlijk wit hoogpolige loper in het midden die zich 5 meter lang naar voren  uitstrekt. Je loopt deze loper af en eindigt bij een witte vakkenkast waar per vak ruimte is gemaakt voor 1 paar pumps. Juweeltjes stuk voor stuk, er is nog net geen jury aangesteld om te beslissen welke schoenen plaats mogen nemen in deze kast. Links en rechts van de witte loper zijn de rekken vastgemaakt aan de muur en het plafond (merci mon papa). Als u links kijkt starten we met rokken en broeken, waarna we door gaan naar de afdeling zwart/wit en gala. Op rechts starten we met jurken en colbertjes waarna we iets lager de shirts en vestjes vinden. O en wil je zien hoe je nieuwe outfit staat? Een grote spiegel toont je je evenbeeld. En wacht, ik vergeet helemaal het behang! Je staat in een lichtblauwe droom met pioenrozen in meerdere tinten roze en kolibries die dartelen in de lucht.

Illussie? Nee! Pure werkelijkheid!

Op verjaardagen spreken vrouwen onderling wel eens over kleding. En dan zeg ik dat ik een kledingkamer heb. En reageren zij met 'o ik heb ook een inloopkast'. Waarna ze echt nog denken dat het ongeveer hetzelfde is. Totdat ik een foto laat zien. WAHAHAHAHAHA!

Goed, nu lach ik. En als ik wakker word is dat altijd met een glimlach omdat ik rechtstreeks mijn kledingkamer in kijk. Maar hoe zeer mijn kamer ook een bron van vreugde is, zorgt het ook voor behoorlijke financiële misere! Hij is namelijk NOOIT VOL! Al helemaal niet omdat ik sinds een jaar van collectie wissel. Mijn hele grote koffer zit nu vol met zomerkleding. En dat wordt me toch een feestje als ik straks in maart de collectie ga verwisselen! Ik vergeet namelijk gewoon wat ik heb. En ben je in de buurt straks in maart dan kun je zomaar getuige zijn van kreten als 'oooohh ja die had ik ook nog!'.

Ik hou van mijn kledingkamer, laat ik er maar gewoon eerlijk over zijn. Hele modeshows hebben er inmiddels plaats gevonden. En niet eens uitgevoerd door mij! Door m'n tante, m'n zusje en m'n nichtjes.... fijn dat ik op deze manier bijdraag aan de wereldvreugde.

En zoals een ander nichtje van mij opmerkte toen zij DE kledingkamer voor de eerste keer betrad:

"Renée! Tien keer liever dit dan een man!"

I rest my case.

 
 
 

1 opmerking:

  1. Mijn oplettende oog ziet een leeg vak rechts bovenaan. Zijn dat de schoenen van vandaag of is er nog ruimte voor uitbreiding?

    BeantwoordenVerwijderen