woensdag 18 december 2013

Loos van inspiratie

Slecht geslapen. Nog niet nagedacht over mijn outfit van vandaag. Wil persé hakken aan want ik heb een gesprek in mijn functie als vervangend locatieleider. En dan draag ik hakken. En een jurk of rok. Blijft niet onopgemerkt door onze ouders overigens. Als ik in zo'n outfit door de school loop hoor ik 'O zeker directiedag juf Renée?'. Herkenbaarheid, mui importante!

Dus ik wil mijn bruine laarzen aan. Maar waarmee? Bloemencolbertje? Fotomuur checken: nee al aangehad. Zwarte broek? In de was. Zwart wit dan? Nee dat jurkje wil ik aan als ik een week lang alleen maar zwart wit ga dragen omdat ik over mijn oma wil schrijven en zij helemaal hoteldebotel is van zwart wit. Wordt een weekje waarin ik al mijn outfits aan haar opdraag. Maar dat is dus niet vandaag. Nee. Dat jurkje dan? Nee zo belangrijk is deze dag nou ook weer niet. Ik ga serieus moedeloos zitten op mijn witte loper, midden in mijn kledingkamer omdat ik ECHT even niet meer weet wat ik nu voor combinatie aan kan doen! En het komt neer op iets übersimpels. Zwarte legging, zwart rokje, zwart shirtje en mooi favoriet zwart wit vestje. Maar met bruine laarzen! Want dan kan ik het in de OMA week nog een keertje aan met zwarte hakken.

Lief dat op school de eerste collega die ik zie zegt dat ik er zo sjiek uit zie. Heb ik wat belangrijks vandaag? Maar toch blijft de hele dag de opmerking door mijn hoofd galmen die ik weken eerder heb gehoord toen ik iemand vertelde van mijn uitdaging. Niet dat ik zo moedeloos word dat ik op geef (NOOIT), maar de inspiratie voor wat leuks en bijzonders en origineels was vandaag even VER te zoeken! Ach, bijna vakantie, lekker uitrusten, shoppen zonder te kopen maar wel ideeën opdoen. En toch...die opmerking....

Gesproken door een man: "Een vrouw die een jaar geen kleding koopt? Waarom? Je vraagt een man toch ook niet om een jaar geen vlees te eten?!"

Dus. Ik eet nog een gehaktballetje vanavond. Lekker inspiratieloos. Kan er ook nog wel bij vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten