woensdag 25 december 2013

In vuilniszak richting altaar

Wat is een UITdaging zonder UITzondering? Toen ik begon aan deze helse onderneming stond ik mezelf twee uitzonderingen toe:

- als ik de marathon weer ga lopen mag ik daar nieuwe schoenen en nieuwe hardloopkleding voor kopen
- als mijn moeder trouwt koop ik WEL een nieuwe jurk (behoeft geen verdere uitleg toch?)

Mijn ouders zijn zo'n 8 jaar geleden gescheiden en inmiddels allebei weer samen met een leuke nieuwe lief aan hun zijde. Toen mijn moeder een tijdje alleen woonde (nou ja, met mijn broertje dan), bleef ze bij hoog en laag beweren dat ze in Rotterdam ging wonen zodra mijn broertje op kamers ging. Want Rotterdam was toch wel veel levendiger en meer the place to be! (duidelijk)

Maar toen sloeg het noodlot toe. Want daar was HIJ. En HIJ woonde niet in Rotterdam. En zelfs niet in Oud-Beijerland. Nee o nee. HIJ woonde in Zuid-Beijerland. En HIJ was (sterker nog: is) niet van plan daar weg te gaan. Voor een ieder die nog nooit gehoord heeft van de Beijerlanden (logisch): Oud-Beijerland is nog redelijk bevolkt. Echter als je in Zuid-Beijerland komt moet je je stevig vasthouden aan de reling anders val je van de wereld af. Anyway, mijn moeder heeft een hart vol liefde en samen met dat hart vertrok zij naar Zuid-Beijerland. Steeds een stukje verder van de bewoonde wereld.

Twee jaar geleden tijdens de kerstdagen kwam HIJ 's ochtends naar beneden en vroeg mijn moeder ten huwelijk. Waarop zij dolgelukkig ja zei natuurlijk. (vreemde wending als ze dolgelukkig nee had gezegd)

Tot op heden hebben wij het feest nog niet mogen vieren. Vol spanning wachten we af wanneer de grote dag nou EINDELIJK is! Een zomerse bruiloft met een groot feest, daar hebben we zin in!

Maar ja, niet in een al eerder gedragen jurk. Ammenooitniet! Dus die uitzondering staat. Vind ik. Laatst spraken mijn moeder en ik over een mogelijke datum voor het feest. En vertelde ik van mijn uitzondering op deze uitdaging. Waar ik een vreugdevolle reactie had verwacht (want mogelijkheid tot shoppen met mij en mijn zusje & want bij een bruiloft HOORT een nieuwe jurk zeker als je de dochter van de bruid bent) kreeg ik dit:

"O maar ik heb nog lang niet al jouw jurken gezien hoor, van mij mag je gewoon een ouwetje aantrekken."

Leuk. Heel leuk. Ik trek gewoon een vuilniszak over mijn hoofd. Maar dan wil ik wel bruidsmeisje zijn. En door het gangpad lopen. Met een bordje om mijn nek met een pijl erop die naar mijn moeder wijst met de tekst 'allemaal haar schuld'. Dat zal haar leren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten