donderdag 17 juli 2014

Een slimme meid is op haar toekomst....

...voorbereid! Ja natuurlijk heb ik er zin in! Ik mag de komende 4 weken doorbrengen op een zonovergoten eiland, met een zwembad in de tuin en een auto voor de deur, hoeveel luxe kan een simpel stadsmeisje aan?! Maar het is vooral ook erg onwerkelijk. 4 weken. Alleen. Op een eiland. Mucho ver weg van mijn bewoonde wereld. Dus, zou je denken, bereid ik me voor, lees ik me in, surf het net af op zoek naar de beste tips hotspots bezienswaardigheden.... Eeehhh...helaas pindakaas zit ik zo niet in elkaar gepuzzeld. De enige voorbereiding was het boeken van m'n ticket en mailcontact met de bewoners van het huis waar ik mag resideren, onze vroegere buren. Maar, eureka en vernieuwing! Mijn preperation is van start!

Woensdag pakte ik mijn koffer in. Onder scherp toeziend oog van la mama. Te warm. Te lang. Te dikke stof. Te warm. Vroeger mocht ik me nooit zo bloot kleden (merci merci!) maar nu kan het niet bloot genoeg zijn! Luchtig bedoelt zij. Schaars gekleed, hoor ik. Broeken hippperdehip afgeknipt door zuslief, alle mooie rokjes en jurkjes ingepakt, nog 2 kilo te gaan. Maar ik zeg het je, als mijn koffer kwijt raakt ben ik NERGENS! 

Donderdag nam ik een proefduik! In de tropische wateren van het zwembad bij mij om de hoek nam ik een duik en aanschouwde de witte benen van de andere zwemmers. Maar met in mijn achterhoofd de troostrijke gedachte dat de fauna en flora op vakantie stukken gevarieerder én gekleurder zal zijn. Men mag daar vanuit gaan. Vind ik. Dat in mijn hippe nieuwe bikini....ZIN IN!

Vrijdag voltooide ik de ultieme voorbereiding. Cocktails drinken met mijn lieve vriendinnetjes, juist ja, diezelfde twee die mij aan mijn haren mee naar New York zouden sleuren om dáár cocktails te drinken als ik het niet-shoppen niet meer vol kon houden en dit in tranen aan hen kenbaar maakte. Gaan we gewoon alsnog doen. Vlak voordat we 40 worden. Met net zoveel plezier. Naar New York met (figuurlijk!) oude vriendinnetjes. Maar wel in nieuwe kleding. 

En zaterdag vertrek ik. Vandaag dus. Mét volle koffer, mét nieuwe bikini's, mét een hoop goede zin in vul maar in, mét de wens om uit te rusten. Gegroet! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten