woensdag 2 juli 2014

Tweelingnichtjes

Op 16 september 1984 kwam ik ter wereld. Na een paar dagen kwam mijn tante Monique op bezoek. Zij had al een dochter en met mij in haar armen vertelde ze mijn moeder dat ze ook nog wel een meisje erbij zou willen.... (merkt iedereen even op hoe zoet mijn invloed toen al was?). Precies een jaar later was daar Annemarije, mijn 'so called' tweelingnichtje. So called door onszelf weliswaar... 

Tweelingnichtjes!!! Leest u dat goed?! Want dat betekende nogal iets! Elke vakantie logeren bij elkaar, Monopoly spelen in onze pyjama, boeken lezen en heeeeel veeeel mucho tres vaak lachen samen. En soms een beetje heimwee, dat was ik.

Logeerpartijen begonnen standaard met het uitpakken van onze koffer. En op de één of andere bizarro manier haalden wij meerdere keren, hou je vast, HETZELFDE item uit onze tas! Zelfde badpak, iets andere kleur. Exact dezelfde trui van Peec & Cloppenburg. Elke vakantie wel iets! Té toevallig! Zou je denken... Dus ik vroeg mijn moeder laatst of zij hier een actieve rol in had? Telefonisch contact met mijn toen favoriete tante misschien? Nee! WOW! 

Jeugdherinnering.... Anne met ons mee naar Centerparcs, je kent het wel toch het zwemparadijs? Klein maar fijn moesten wij nog een zwemvestje aan. Ik was de oudere en Anne de gast dus wie mocht het roze zwemvest? Juist ja. Of thuis bij mij verkleden. Zelfde motivering bewoog mijn moeder ertoe te zeggen dat Anne als prinses mocht en ik was de clown. Tja, ik was nog steeds de oudste en zij de gast!

Bitter? Nee hoor. Met een glimlach kijk ik terug op AL deze fijne stukjes jeugd met m'n tweelingnichtje. En nu komt er een achternichtje aan. Of neefje. Dat is nog even afwachten. Misschien moet ik maar alvast gaan shoppen......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten