woensdag 25 september 2013

Ode aan Roos

Lieve Roos, 

Bij dezen wil ik jou namens alle aanwezigen van het kledingruilfeest van afgelopen zondag, dat een GROOT SUCCES was (balen voor alle afwezigen), ontzettend bedanken. De afwezigen van afgelopen zondag (wederom, echt driedubbel balen) zullen nu wel denken: 'Huh?! Waarom dan?!' of: 'Wie is Roos?' Nou Roos, bij dezen ga ik iedereen vertellen waarom wij jou ontzettend willen bedanken. En ja dan neem ik de vrijheid om te spreken namens alle aanwezigen van de eerst versie van het kledingruilfeest. 

Ergens in juli had ik het ultiem leuke idee om samen met mijn zus een kledingruilfeest te organiseren. En dus nodigden wij veel vrouwen uit via Facebook om alles wat te klein, te groot, te miskoperig was uit hun kledingkast te vissen en te doneren in het niet al te bescheiden atelier van eerder genoemde zus. Waarna een ieder dan gratis kon 'shoppen' van andermans te grote, te kleine, te miskoperige kleding. En daar was jij! Na een eerste worsteling van jou en mij door jouw jassen, tassen, schoenen en sjaals stonden er 7 (!!!) grote tassen aan de Schiekade. En een paar dagen voor het evenement kwam jij met een volle achterbak aan waarna wij wederom 7 (!!!) vuilniszakken vol kleding naar boven sleepten!

Samen met alle andere kleding, want eerlijk is eerlijk, meer mensen hebben hun kledingkast uitgeruimd, alleen was dat niet zo'n grote kledingkast als die van jou gok ik, hebben mijn schwester und ik alles uitgestald in een ware mini shop aan de Schiekade. Je was er zondag zelf bij en hebt dus ervaren hoe goed het moet voelen als je zoveel kan doen voor alle andere vrouwen! Veel gehoorde uitspraken waren: 'Ik heb ook een Roos gescoord!' 'Weet iemand van wie dit is? Nee, o dan is het vast van Roos!' 'Roos wat een leuke schoenen!' 'Wow hier zit zelfs nog een prijskaartje aan! O dat is van Roos' 'Van wie is dit geweest? Van Roos! O wat leuk, waarom doe je dit weg?' (waarna jij inderdaad weer begon te twijfelen maar voor de goede vrede zal ik niet verklappen waar dat dan weer in resulteerde). Uiteindelijk is iedereen met minstens 1 ROOS vertrokken, zielsgelukkig uiteraard. 

De inner circle was aanwezig en zeer content met het feestje. Daarom komt er in het voorjaar zeker een tweede versie. En wie weet groeit het wel uit tot een tweejaarlijks evenement waar je op een gegeven moment alleen mag komen als je op de gastenlijst staat. Waar iedereen dan natuurlijk ook op wil staan. Een mens mag dromen.

Laat ik je dit beloven lieve vriendin. Jij staat vanaf nu ALTIJD bovenaan de gastenlijst! En misschien mag jij zelfs een kwartiertje eerder naar binnen om te snuffelen tussen de spullen, die van anderen en vooruit ook die van jezelf.

Liefs, Renee

PS voor alle andere lezers: ik heb zelf niets meegenomen, niet shoppen is niet shoppen, ook niet als het gratis is...


1 opmerking: