dinsdag 1 oktober 2013

Een kwestie van rustig ademhalen

Daar gaan we dan... De eerste dag shoppen zonder iets te kopen. Vraag van de 'wel-van-plan-geld-aan-kleding-uit-te-gaan-geven' vriendin met wie ik  de stad in ga: "Kan je het aan?". Alsof ik na 10 jaar onder dwang in een grot te hebben geleefd nu met een creditcard zonder limiet van een gulle gever de stad in wordt gelanceerd zonder iets te mogen kopen!

Dus antwoord ik dapper: "Ja tuurlijk!". En eerlijk is eerlijk, het valt ontzettend mee! Zelfs als we beginnen in mijn altijd favoriete winkel Sissy Boy. Heus, ik kijk vol verlangen naar alle mooie kleding stukken. En ik denk terug aan verleden week, toen ik uit eten was met een andere vriendin en een tafeltje verder een vrouw zag zitten met op de stoel naast haar een tas van Sissy Boy. Waarop ik mij stiekem toch af vroeg wat ze gekocht zou hebben? Maar het eigenlijk liever niet wilde weten omdat ik bang was jaloers te worden...

Eenmaal door de Sissy Boy gelopen, de nieuwe collectie gescand, haal ik rustig adem en bedenk me dat dit ALLES meevalt. Zelfs vandaag, nu je 20% (!!!) korting krijgt op ALLES!!! En het is ook eigenlijk best leuk om voor een ander te shoppen: 'Dit is leuk, dit moet je passen! O ja doe je shirt in het rokje dat staat zo leuk! O kijk ze hebben m ook in het zwart, moet je doen! O en van dat stofje hebben ze ook een jurk, echt mooi! Hoezo koop je niet twee rokjes? Ze lijken toch helemaal niet op elkaar? Ja leuk en dan kan je er ook zo'n gekleurde panty bij kopen, die stof is zo mooi en ze blijven echt lang goed! En dan nog zo'n sjaal erbij en dan heb je echt weer een nieuwe outfit. En het is toch allemaal met 20% korting!' Enthousiast loop ik door de winkel, heerlijk shoppend voor haar. Totdat ze het pashokje uitkomt...

'Nee? O, je bent niet van plan om 2 rokjes, een jurk, een jasje, 2 shirtjes, een panty en een paar oorbellen te kopen? Huh?! Waar heb je het over?'

PROJECTIE? WAT IS DAT?!

1 opmerking: