woensdag 9 oktober 2013

Over zusjes, "lenen" en fleecetruien

Ik heb een zusje en ze heet Romy. Natuurlijk ben je als grote zus altijd trots op je (inmiddels niet meer zo kleine) zusje. Maar er zijn van die momenten dat je dit even aan de hele wereld wil laten horen. Afgelopen zondag was voor mij zo'n moment en laat nu het toeval bestaan dat ik een blog ben begonnen waar ik mijn persoonlijke zeer sterk gefundeerde mening onder een steeds groter wordend publiek (wishful thinking, I like it!) kan verspreiden!

Zondag opende in het DE café naast Rotterdam CS een tentoonstelling van werk van afgestudeerde Willem de Koning studenten. Romy heeft mode gestudeerd en van haar zijn kledingstukken te zien, een filmpje en PRACHTIGE foto's (gelijk een beetje reclame maken). En dan staat ze daar, bescheiden als ze is, met een trotse zus, moeder en één van haar vriendinnen naast zich. Overigens, even terzijde maar het gaat toch over kleding dus laat ik het dan toch maar zeggen, haar ZEER GOED GESTYLDE zus, moeder en vriendin. En zelf ziet ze er naturellement ook altijd hipperdepip uit! Zo goed dat ik haar zo af en toe om een modetip vraag (NU WEL JA).

Nee, maar dan vroeger! Dan stond ik voor mijn kledingkast (kastje, want kamer was het zeker nog niet toen) te twijfelen waar nou toch die ene trui was gebleven? Of die leuke nieuwe broek? Of dat jurkje? En na lang zoeken onder het bed, in de wasmand en in de kast ging ik dan toch maar checken bij mijn zusje. Ja, toen nog echt zusJE. Bleek het betreffende kledingstuk al 3 (!!!!) maanden bij haar te liggen!!! En als ik dan vroeg waarom ze dat kledingstuk had dan zei zij quasi nonchalant: 'O dat weet je toch, dat heb ik toch geleend?' Alsof het niet al 3 (!!!!!) maanden bij haar in de kast lag! De definitie van lenen bleek een rekbaar begrip...


Maar ja, wat wil je als je met je moeder gaat winkelen (zij dus) en je moeder je een fleece trui aan wil smeren (gifgroen, ook dat nog) en je bent eigenlijk gewoon te lief om NEE MAMA DAT IS ECHT VRESELIJK DAT TREK IK VAN MIJN LEVENSDAGEN NIET AAN te schreeuwen. Tja dan zit er niets anders op dan die fleece trui in de kast te smijten en die leuke trui van je zus te "LENEN". Want die zus protesteerde dus nét ietsje harder als we langs de fleece afdeling kwamen......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten