dinsdag 13 mei 2014

DAT gevoel

Dat gevoel... Dat je een paar schoenen ziet en je weet het dan heel zeker. In één klap is het meer dan duidelijk. Zonder die schoenen kan je NIET leven. Of wellicht wel, maar dan wordt het leven toch wel ondraaglijk. En als je die schoenen wel koopt voel je gewoon met alle vezels in je lijf dat ze zorgen voor levensveranderingen. Simpel. Je kan NIET zonder. Sterker nog, je wil niet zonder. 

Het beperkt zich niet tot schoenen. Ik heb het sterk met jurken. Volledige overtuiging dat DIE jurk mijn leven op zijn kop gaat zetten. Dan lukt alles wel wat nog toe strand in double niets. Want als ik die jurk eenmaal heb dan ziet iedereen automatisch dat ik geweldig/spontaan/
onoverwinnelijk/humoristisch/aantrekkelijk/fantastisch ben. Of vul maar in! Maar één ding is duidelijk. Zonder die jurk komt er van dat multo bello gevoel bar weinig terecht. En dat kan niet gebeuren. Dus koop je die jurk. Of die schoenen. Maar liever nog die jurk én die mooie hakken.

Ik kwam dus weer zo'n jurk tegen...bij de Sissy Boy.... Ik hield de jurk voor me en keek in de spiegel. Toen gebeurde het. Ik zag mezelf glorieus door het leven gaan. In mijn hoofd al gecombineerd met mijn mooie bruine laarzen zag ik mezelf in deze jurk quasi stoer over straat gaan en uitstralen dat IK de wereld aan kan, no doubt!

Om er vervolgens achter te komen dat het niet door die jurk of hakken komt dat anderen zien dat je onoverwinnelijk bent. Of spontaan. Of humoristisch. Of geweldig. Die jurk en hakken fungeren hoogstens als de strik. Je weet wel, zoals een cadeautje nét wat opgefleurd wordt door een strikje. Want het echte cadeautje, dat ben je zelf! Dat mag je soms best even horen. Of tegen jezelf zeggen...of met lippenstift in de spiegel schrijven.

Bij voorkeur de spiegel in de gang.... Waar je nog even een steelse blik in werpt vlak voordat je naar buiten stapt op je nieuwe hakken in je nieuwe jurk. Want laten we eerlijk zijn. Dat strikje om dat cadeautje maakt het soms wel nét even af!



Ik heb de jurk nog niet gepast, maar voor de barmhartige Samaritaan onder ons gok ik op maat L bij de Sissy Boy. Dank u!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten