donderdag 1 mei 2014

Mag het een onsje meer zijn?

Vakantie, heerlijk! Wat was ik daar aan toe! En wat kan ik er maar moeilijk aan wennen! 's Ochtends wakker om 7 uur terwijl ik al weken verlang naar uitslapen... Iets met loslaten? En dan vooral HOE DAN?! Dus ik doe m'n best en denk vooral niet aan school maar geniet van thee met vriendinnen, filmpjes in de bios, manicure midden op de dag (wat een luxe!), styling advies bij m'n tante thuis en rustig nadenken over de outfit van morgen. Maar vandaag toch een beetje school op het programma. 

Vrijdag toen de school uit was en iedereen joelend op het schoolplein stond van vreugde (vooral de leraren haha, o nee wacht die zaten al met de benen omhoog en een wijntje op tafel), kwam ik erachter dat één van mijn kanjers al in de vakantie zou verhuizen en dus niet erna! Daarom dronk ik vandaag nog een kopje thee bij hem thuis, met een kadootje erbij. Want hij verhuist niet naar een andere wijk, maar terug naar Turkije. Een gezellige middag en fijn om even de tijd te hebben genomen voor een momentje afscheid. Ik fiets terug uit het Oude Noorden en baal. Want na de vakantie heb ik minder kindjes in m'n klas. En minder, dat staat dus niet echt in mijn woordenboek. Zonder me nu per sé in de politieke discussie te willen mengen.... Zijspoor: mijn moeder schijnt mij vroeger rupsje nooit genoeg te hebben genoemd, dat zegt wel wat...

Minder gezeur, minder blessures, minder leugens, minder zinloos verdriet, minder woede, minder wachten, minder telefoonkosten, minder onzin...minder vooroordelen en minder lelijke gedachtes. Dat lijkt me dan wel weer fijn. 

Maar laten ik liever eens kijken waar ik MEER van wil..... Bij dezen start ik mijn MEER-lijstje. En met alle liefde verkondig ik dit lijstje ergens in een gezellig cafeetje onder het genot van een cocktail in het bijzijn van lieve leuke mensen die ook vooral meer willen. Ze mogen zelfs met me meeroepen. Worden we vrolijk van. 

1. Meer liefde
2. Meer tijd voor alle mooie dingen die ik nog wil zien, doen & bewonderen
3. Meer cocktails
4. Meer juffen en meesters die GRAAG werken
5. Meer echt mooie kleding
6. Meer zon, veel meer zo'n, heel veel meer zon! 
7. Meer lachen, met elkaar maar soms ook alleen
8. Meer dansen
9. Meer lippenstift, you know why!
10. Meer begrip, voor de kleine en soms de grote dingen...

En voor een ieder die dit maar een oppervlakkige vertaling vindt van een serieus onderwerp, check het eerste en laatste puntje minder en punt 1, 7 en 10 van meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten