donderdag 8 mei 2014

Styliste aan huis, yessss!

Een lichtelijk teleurgesteld 'Ja maar nu hoef ik dus niets meer te kopen!' klonk zo rond half elf op die bewuste maandagavond. We waren al vanaf half 8 bezig met outfits samenstellen, bedenken wat ze bij bepaalde outfits miste en waar ze dat in welke maat van welk merk aan kon schaffen. Maar met haar eigen garderobe bleek ze (mijn tante dus) onverwacht (verrassing!) ZO veel meer te kunnen dan ze eigenlijk dacht, dat ze zich leek te beseffen dat ze ook met de huidige kledingstukken nog wel een tijdje uit de voeten kon. Gelukkig bedacht mijn tante zich en ontving zij zeer tevreden het "boodschappenlijstje" dat voor haar gedurende de avond was samengesteld. Want vrouwen hebben altijd iets nodig. Dat is zo'n out of the question situatie waar niemand wat op aan kan merken.

Danielle Brand heeft haar missie gevonden, haar talent. Vind ik. Vind ik echt. Dat is dus niet mijn tante, maar de styliste die mijn tante op maandagavond gelukkig maakte. Zo werkt het (denk ik, want ik heb het fenomeen maar eenmaal meegemaakt). Je gooit je hele garderobe op je bed, je geeft aan waar je dilemma's zitten en je vraagt advies. Vervolgens bedenkt ze combinaties met je bestaande garderobe. Terwijl ze mixt en matcht gaat ze volgens mij in haar hoofd de bestaande collecties van grote en minder grote merken langs. Zo stelt ze een lijst samen van items die naar haar modieuze (wel bescheiden, misschien wel té bescheiden) inzicht je garderobe compleet maken. Zonder je het gevoel te geven dat je een totale mode nitwit bent want ze is super vriendelijk. 

Theoretisch klinkt dit leuk maar voor mij ook best onbereikbaar. Want voor de elite. Mais non! Ik wil dit ook! En het kan dus wel! Ook met mijn budget! Yesserdeyess! Geluk met een gouden randje dient zich aan! Maar dan voor mij niet voor combinaties, dat lukt best aardig. Nee, ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden om met haar mijn garderobe door te gaan en te bedenken wat ik het beste aan kan schaffen om hip & happening de winter in te gaan. Lijkt me heerlijk! 

Dat kan toch alleen maar geweldig zijn? Je twee uur opsluiten in een kamer met kleding!!! Hoeveel uitroeptekens kan je daar achter plaatsen! Wowerdiewow! 

En voor het eerst sinds lange lange tijd voelde ik het die maandagavond kriebelen. De shopatomen in mijn lijf lieten duidelijk van zich horen. En het bleken er toch wel een hoop te zijn... Heb ik ECHT weer zin om de winkels in te gaan. Nieuwe items te kopen. Een nieuw beeld van mezelf neerzetten.

Note to self: voortaan winkel ik op stand en koop ik stylish verantwoord bij mooie merken in combi met mijn geliefde Zara. Want van die winkel neem ik geen afscheid. Oké, kleine correctie, vanaf 28 augustus dan. En voor m'n verjaardag geef ik mezelf een avondje wardrobe styling cadeau. Heb er nu al zin in!

 
 
Nieuwsgierig geworden? Ook toe aan iemand die je gelukkig maakt door gewoon samen naar je kleding te kijken? Check www.daniellebrand.com voor meer informatie. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten