woensdag 29 januari 2014

Sorry Sissy Boy!

Lieve mensen van de Sissy Boy, (mag ik lieve zeggen? Ja toch?)

Toen ik op een very ordinary day al bellend de SB op de Binnenweg binnenliep, sorry mimede naar één van de SB meiden, ophing en er voor mijn neus een stapel kleding voor me klaar lag omdat Kauter (meisje van de SB dus) dat bij me vond passen ("staat leuk bij je bruine laarsjes" & "daar kan je die roze rode ketting met gele roos bij dragen") was ik verkocht. Toen wist ik dat ik:

1. een nieuwe favoriete winkel had
2. Kauter ERG goed was in haar werk

Eerst dacht ik dat zij een uitzondering was. Want wat een verademing! Je loopt met armen vol kleding door de winkel maar je hebt ook nog je handtas vast en het wordt allemaal zwaar en dat is eigenlijk jammer want je wil nog meer pakken maar ..... o wacht.... zo vriendelijk wordt je eerste lading overgenomen en alvast klaar gehangen in je pashokje! Een pashokje waar je gewoon nog (bijna ouderwets) je kont kan keren. Je shopt nog even verder met een glaasje water in de zomer en een kopje thee in de winter. Heerlijk! Reken maar dat ik meer geld uitgeef als ik daar comfortabel heen en weer kan lopen. Hoe mooi dat ik op zaterdag binnen stap en de groeten krijg van Inge, de vriendin die een uurtje eerder in de winkel was. Want JA ZE KENNEN ONS BIJ NAAM!

Na meerdere bezoekjes aan de Sissy Boy, eerst de kleine knusse en inmiddels de grotere (mét Homeland yesssss!), weet ik dat Kauter geen uitzondering was. Ook de andere dames combineren de nieuwe collectie met mijn persoonlijke garderobe. En maken een gezellig praatje. En stempelen er op los sinds er (eindelijk!) stempelkaarten voor vaste klanten zijn. En zeggen het ook eerlijk als iets niet zo leuk staat als ik had gehoopt. En snappen dat mijn budget niet toereikend is om al het GORGEOUS aan te schaffen waar ik mijn getrainde oog op laat vallen.

Dus bedankt lieve mensen van de Sissy Boy! Jullie verschaffen mij een groot winkelplezier!

Maar, en daarom schrijf ik deze brief, bij dezen wil ik ook mijn oprechte welgemeende excuses aanbieden. Sorry dat ik niet meer winkel nu. Sorry dat de omzet omlaag is gegaan. Geef mij maar de schuld. Aan jullie service en goede zorgen kan het namelijk NIET liggen! Intussen stuur ik al massa's Sissy Boy bonnen. Waar ik smachtend naar kijk .... al en nog maandenlang .....

Ik kom het goed maken, echt! Ik beloof plechtig dat ik op 28 augustus bij jullie op de stoep sta. Want natuurlijk heb ik de Zara ook gemist, maar krijg ik daar een glaasje water? En een complimentje over mijn outfit? Bellen ze me daar op omdat het prachtige jurkje eindelijk voor 50 % in de sale hangt en ik het nu dus wel kan betalen en zij dat ook weten en dus de juiste maat al even apart hebben gehangen? Nee! Dus sta ik op 28 augustus bij JULLIE op de stoep. Met een glas champagne. En al mijn trouwe lieve lezers. Mijn steun en toeverlaat! En doe ik mijn victory dansje door de winkel heen!

Tot 28 augustus met een goedgevulde portemonnee in een ware feestjurk!

Met vriendelijke en dankbare groet, Renée van Eijk

PS: zie foto voor een moeilijk momentje bij de Sissy Boy. Nog steeds denk ik wekelijks aan dat mooie groene jasje met de veertjes .... ZUCHT!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten